NaBloPoMo — Dag 12: High Tea

Jeg skal skrive 30 blogginnlegg i alle novembers 30 dager. Dette er dag 12. (Les om NaBloPoMo her)
Gå til: Dag 1 (oversikt)
Skriveinstruksjonene for dag 12 er: «JOKERTEMA».

Nok en søndag, nok et jokertema. Ingenting er planlagt heller, egentlig. Hm. Pleier ikke hverdags-bloggerne bare oppsummere hva man har gjort idag?

Ok, en liten anbefaling, da. Jeg bor ikke så langt fra Vollen i Asker, og stakk innom Little England Tea Rooms i godt selskap i dag. Et koselig, hvitt trehus som ligger langs Slemmestadveien, åpent kun i helgene. Siden vi sov lenge, droppet vi frokosten idag og gikk for high tea der.

Engelske/engelsk-inspirerte te-måltider er en av mine store svakheter, og som med all annen mat er det estetikken som spiller minst like stor rolle som smaken. Mat servert i tårn, hvor man starter nederst og jobber seg oppover, og hvor mellomstoppet er scones med clotted cream? Ekte svart te med melk til? Gi meg det, gi meg det nå.

tre etasjer lykkekalorier

Min minicupcake hadde regnbueglitter.

ti poeng til gryffindor 🌈

Ofte nytes slike måltider med høyt hår, i pen kjole og kanskje litt bobler i glasset (gjennomført skal det være), men akkurat Little England Tea Rooms i Vollen er akkurat passe utformelt til at det passer best med hva man enn drar på seg i farta når man er ute og trosser den bitende kalde senhøstlufta.

 

Har du et favoritt-sted å gå og spise kosemat i nærheten av der du bor? Vil du anbefale et sted for high/cream/afternoon tea?

1 kommentar

Legg igjen en kommentar (Les den høyt for deg selv før du poster!)

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..